Püflerofis masa temizliği

Temizlik personellerinin gerçekleştirdiği, temizlik adına kolay ve pratik uygulamalar, zamanı bize bırakır.
• İster inşaat sonrası daire temizliği yada tadilat sonu, ister eşyalı oturum olan dairelerde temizlik personelinin kapıdan içeriye bakımlı ve kıyafeti firma logo yada ünvanı mevcut şekilde ve belirtilen saatte girmesi gerekir.
• Çalışacak temizlik personellerinin kişisel bakım ve temizliğine hassasiyet göstermesi önemlidir.
• Malzemeleri girişe yakın uygun bir yere altına koruma serilerek topluca konulur. İşe başlamadan önce uygun eldiven, maske gibi koruyucularını takmayı atlamamalıdır.
Temizliğe tavandan tabana, sağdan sola başlanıp devam edilir.
• İş esnasında sigara içilmez. Mola süresinde ise gösterilen uygun alanda belirtilen sürede sigara içilebilir.
• Kaba ve yüksek sesle birbirlerine hitap etmemeleri ..
• İşe uygun malzeme kullanmak ve uygulama şekillerine dikkat etmek.
• Personellerin dinlenme amaçlı da olsa salon ve diğer yerlerdeki oturma gruplarına oturmaması
• Personellerin eşyalı dairelerde galoş yerine temiz terlik kullanması özellikle sert zemin temizliğinde, halı yıkama gibi işlerde önem taşır.
Temizlik yapacağı ortamda işe başlamadan önce keşif yapıp kırık, hasarlı eşya ve bölgeleri, yetkili kişiye raporlamaları önemlidir.
• Kalabalık çalışmalarda, hizmet alıcı ile ekip şefinin muhatap olarak müşteri ile diyaloğa girmemesi gerekir.
• Eşyaları çekerken mobilyaların çizilmemesine dikkat edilir.
• Islak zeminlerde, kaygan zemin levhası kullanılması, ortama giren kişinin uyarılmasını sağlar.
• Mermer ve diğer tezgahların, cam önlerinin üzerlerine çıkılmaması, merdiven kullanılması en önemli ayrıntılardandır.
• Müşterilerin özel eşyalarının bulunduğu alanlara ve kapalı çekmece ve dolaplara girilmez.
• Kök boya gibi halılarda halı temizliği konusunda, sulu yıkama yapmaktan kaçınılır.
• Cam silimi yapılacak olan villa ve tüm konut tiplerinde, camcı temizlik personelinin can güvenlik kemerini takabileceği kancaları oluşturması için ev sahibi yada yetkili kişi bilgilendirilmelidir.
• Eşyalı daire taşınabilir temizlik malzemesi ile boş daire temizlik malzemeleri hiçbir zaman aynı olmaz. Bunun için iş öncesi malzeme ve çalıştırılacak makine kontrolü iyi yapılmalıdır. Tadilat sonrası daire temizliklerinde, cam kazıma, yer kazıma zemin aparatları malzemenin en iyi cinsinden olup yüzeyleri çizmeden temizleyebilmelidir.
• Silim esnasında, yerinden oynatılan masa üzeri ve dolap içi malzemelerin aynı yerlerine konması sağlanmalıdır.
Temizliği yapılan dairenin kapı önü dış tarafı, talep olduysa merdiveni dahil temizlenir. Temizlik esnasında biriken çöpler temizlik personelleri tarafından müsait alana kadar götürülür.
• Bir çok site, konut ve bazı mekanlarda sabah işe başlama saati 09.30 hatta 10.00’dan sonra olduğundan işe zamanında gidilmesi ve gürültü yapılmaması önemlidir.
• Halılar kaldırılmadan temizlik yapılması doğru değildir.
• Temizlik personellerinin, inşaat sonu daire temizliğinde giydiği kıyafet ile eşyalı daire temizliğinde giydiği kıyafet birbirinden farklı olması gerektiğinden personel yanında ek kıyafet taşıması gerekebilir. Bu durum özellikle acil program değişikliklerinde ortaya çıkar.
• Her tür sert zemin, yumuşak zemin, her cinsten malzemenin ücra bir yerinde kimyasal uygulaması yapılıp temizliğe başlanır.
Halı yıkama esnasında lekeli bölgelerin öncelikle lekeleri vakumlandıktan sonra yıkamaya geçilir. Leke tesbiti yapılmamış ise lekeli bölgenin üzerine direk sıcak su dökülmemelidir.
• Temizliğin kalitesi açısından zamana yaymak önemli olduğundan gün içi zaman olabildiğince kullanılmaya çalışılır.
• Halı ve koltuk yıkamada ağartıcı kimyasal kullanılmaz.
• Parke yüzeylerde nemli bez yada moplar haricinde zemin makinesi çalıştırılmaz ve çok sulu silinmez.
• Su, elektrik kesintisi gibi durumlarda temizliğe devam edilmesi için gereken alternatifler iş öncesinde hazırlanıp müşteriye sunulmalıdır. İş esnasında tüm aksaklık durumları, temizlik şefi vasıtası ile temizlik şirketine, temizlik şirketi vasıtası ile de hizmet alıcı müşterisine iletilmelidir.
Temizlik sırasında gerek temizlik personeli tarafından gerek ortamda meydana gelen kırılma, dökülme, her tür hasar mekan sahibine rapor edilmelidir.
• Cam silimi kadar çerçevelerin ciflenerek ovulmak suretiyle temizlenmesi gerekir.
• Dış cephe sulu vinç kullanımında tüm camların kapalı olup sızdırmazlıktan emin olunduktan sonra cephe temizliğine başlanmalıdır.
• Cep telefonu ile çok mühim bir durum olmadıkça konuşulmaz.
• Ortamda çalışma, boya, badana gibi işler yapılıyorsa ekip şefine rapor edilir ve raporlaması yapılır.
• Tüm iş güvenlik önlemlerine uyulur.
• İş bitimi hizmet alıcı ile ekip şefi oda oda gezerek evin teslim alımı sağlanır.
• Eşya taşınacak tadilat sonu daire temizlikleri iş bitiminde, kapı girişine galoş bırakılması, sonradan girecek nakliye çalışanlarının evi kirletmemesi açısından önemlidir.